sunt foarte eterogene
- depind de reactiile decidentilor în ISD în directia: comportamentului strategic, momentului si spatiului de actiune
În aceasta directie, în ultimii ani, în decizia de ISD, s-a remarcat folosirea relatiei dintre:
- avantajele OLI
- comportamentul strategic de globalizare

În functie de scopul urmarit, strategiile de patrundere pe piata S prin ISD pot fi:
1. strategia de urmarire a clientului
- sunt oferite aceleasi B+S ca cele produse în tara de origine
- ex: publicitate, bancare
2. strategia de atragere a pietei
- scop: atragerea de noi piete externe pentru clientele nationala si externa
- ex: restaurante fast-food în sistem fransiza
1+2 sunt influentate de:
- forma CTN care le adopta – proprietate deplina / coproprietate
- tehnologia de Q a S – hard (intensiva în K – transporturi, hoteluri) / soft (intensiva în informatie – publicitatea, consultanta)
- 1 este asociata proprietatii integrala CTN cu folosirea tehnologiei soft
- 2 este utilizata prin asocierea CTN cu firme de pe piata externa – soc.mixte si cu adoptarea de tehnologii hard