CLASIFICAREA SERVICIILOR (6):
- după funcţia pe care o îndeplinesc:
- financiare
- logistice
- de distribuţie
- de consum
- după categoria de informaţii şi specialitatea ofertantului
- juridice
- medicale
- comerciale
- tehnice
- de asigurare
- criteriul utilităţii pe care o oferă
- de confort personal
- de acces
- de întreţinere tehnică
- de prevenire a riscurilor
- în funcţie de relaţia cu utilizatorul final:
- intermediare (logistice şi de producţie)
- finale (personale şi sociale)
- dinamica în evoluţia S
- noi :
- au intrat relativ recent în modelul de consum individual şi social de masă
- au cerere elastică la modificarea venitului, timpului liber şi a preţurilor
- ex: educaţia, îngrijirea sănătăţii, turism
- complementare :
- includ activităţi influenţate de creşterea gardului de urbanizare, industrializare şi informatizare
- ex: bancare, financiare, transport, comerţ
- tradiţionale :
- cuprind activităţi a căror importanţă s-a redus datorită demonetizării sau substituirii funcţiei lor în consumul individual şi social
- ex: S de întreţinere, gospodăreşti
- după conţinutul tehnologic
- S intensive în informaţii
- au conţinut înalt de capital uman, evaluat prin nivelul de calificare necesar pentru prestare
- ex: asigurări, servicii profesionale şi tehnice, îngrijirea sănătăţii, educaţie
- S terţiare
- cuprind activităţi convenţional incluse în sfera S
- oferă posibilitatea de a fi standardizate
- ex: leasing, logistice, comerţ, turism, unele servicii sociale