• INTANGIBILITATEA
  • S pure nu pot fi descrise cu ajutorul parametrilor fizici, estetici, organoleptici
  • S sunt bunuri abstracte a căror calitate şi cantitate pot fi determinate indirect
  • Ex:
  • determinarea cantitativă: telecomunicaţii, audiovizual: – unităţi de timp
  • determinarea calitativă:
  • telecomunicaţii – viteza de transmisie, acurateţea recepţiei, raza de acoperire
  • audiovizual: atractivitatea, audienţa
  • cu cât imateralitatea S este mai dificilă, cu atât este mai dificilă definirea sa în unităţi specifice (soft)

 

  • RELAŢIONALITATEA
  • se referă la distanţa dintre producător şi consumator
  • decurge din: consumul de S nu poate fi separat de mijloacele şi persoanele care le produc
  • consumatorul participă pasiv/activ la procesul de producţie
  • consumatorul este considerat co-producător al s
  • se manifestă cu intensităţi diferite în funcţie de categoria de S oferite
  • în funcţie de cerinţa consumatorului, acelaşi S poate fi prestat:
  • interactiv (cu grad maxim de R)
  • indirect sau “la distanţă“ (cu R minimă) – ex: bancare, TV, telecomunicaţii, educaţionale, medicale, informaţionale.