- INTANGIBILITATEA
- S pure nu pot fi descrise cu ajutorul parametrilor fizici, estetici, organoleptici
- S sunt bunuri abstracte a căror calitate şi cantitate pot fi determinate indirect
- Ex:
- determinarea cantitativă: telecomunicaţii, audiovizual: – unităţi de timp
- determinarea calitativă:
- telecomunicaţii – viteza de transmisie, acurateţea recepţiei, raza de acoperire
- audiovizual: atractivitatea, audienţa
- cu cât imateralitatea S este mai dificilă, cu atât este mai dificilă definirea sa în unităţi specifice (soft)
- RELAŢIONALITATEA
- se referă la distanţa dintre producător şi consumator
- decurge din: consumul de S nu poate fi separat de mijloacele şi persoanele care le produc
- consumatorul participă pasiv/activ la procesul de producţie
- consumatorul este considerat co-producător al s
- se manifestă cu intensităţi diferite în funcţie de categoria de S oferite
- în funcţie de cerinţa consumatorului, acelaşi S poate fi prestat:
- interactiv (cu grad maxim de R)
- indirect sau “la distanţă“ (cu R minimă) – ex: bancare, TV, telecomunicaţii, educaţionale, medicale, informaţionale.