OLI(2)Optiunea privind localizarea Q de S depinde de natura activitatii oferite:
- distributia si localizarea S dependente de resurse determina localizarea activitatilor de turism
- factorul geografic explica partial amplasarea santierelor navale (Singapore) sau centrelor financiare si comerciale (Londra)
- exitenta unui surplus de forta de munca ieftina, motivata, semicalificata, mobila explica capacitatea unor tari de a oferi S de constructii


Localizarea ISD care substituie importurile este motivata de:
- potentialul de absorbtie a S de piata gazda
- costul fortei de munca calificate
- atitudinea puterii publice fata de ISD – prin accesul la telecomunicatii, IT, audiovizuale, transport, financiare
- costul tranzactiilor legate de apartenenta la o grupare regionala (UE)

Avantaje de localizare în MB:
1. proximitatea fata de clientela, sediu, organizatii internationale, servicii specializate
2. dimensiunea pietei interne si potentialul ei
3. facilitati de transport si telecomunicatii – aerian, feroviare, rutiere, postale, calitatea si costul telecomunicatiilor
4. disponibilitatile si calitatea fortei de munca
5. costul fortei de munca
6. factori culturali, sociali, de comunicare lingvistica
7. reglementari nationale privind activitatea tranzactionala
8. liberalizarea comertului
9. disponibilitatea si costul locuintelor

Majoritatea ISD au ca origine dar si ca sursa TD.
Michael Porter: avantajele concurentiale sunt determinate de:
- ! specificul cererii si de concurenta de pe piata interna a tarii de provenienta
- avantajele de costuri, tehnologie, calificarea muncii si dotarea factoriala din tarile de destinatie

3. Avantajul de internalizare (de coordonare)
În internationalizarea S prin ISD, costurile de tranzactionare în S sunt mai mari decât în B, deoarece:
- S sunt puternic individualizate si deci f.sensibile la modificarile de pe piata
- intensitatea factorului uman în Q de S conduce la o larga varietate de manifestari calitative
- insuficienta reglementare a pietei
- pericolul pierderii avantajului de exclusivitate asupra unor S care pot fi usor copiate sau reproduse
Aceste caracteristici evidentiaza importanta timpului si spatiului în tranzactiile cu S.
S trebuie oferit la locul cererii, în momentul manifestarii acesteia pe baza informatiilor privind specificul acestora sub supravegherea detinatorului de cunostinte în Q.